پیام اسماعیل هنیه به رهبران و علمای اسلامی:

به فریاد ملت ما برسید | روند بازسازی آغاز شود

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین پیامی خطاب به رهبران و علمای برجسته اسلامی منتشر کرد و گفت که ریشه تمامی مشکلات منطقه، اشغالگری اسرائیل است که با پایان یافتن آن، ریشه این مشکلات از میان خواهد رفت.
کد خبر: ۱۴۴۸۵۹۵

به گزارش جام جم آنلاین، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز شنبه، در آستانه ماه مبارک رمضان، پیامی خطاب به رهبران و علمای برجسته اسلامی منتشر کرد و در جریان آن خواستار اقدامات کارآمد در زمینه‌های سیاسی، دیپلماسی و حقوقی برای متوقف کردن تجاوز به غزه شد.

هنیه با بیان اینکه «اشغالگری، ریشه اصلی مشکلات و بی‌ثباتی در منطقه است»، گفت: «تداوم اشغالگری با اصول حقوق بین‌الملل و سازمان ملل در تضاد است و رسیدن فلسطین به استقلال و آزادی، ریشه این مشکل را از بین خواهد برد و مرحله تازه‌ای در سطح منطقه و جهان رقم خواهد زد».

وی با اشاره به اینکه ملت فلسطین به سرزمین خود پایبند است و مقاومت را راه قانونی برای پایان بخشیدن به اشغالگری می‌داند، تصریح کرد: «ملت فلسطین با همه طرح‌هایی که در پی نابودی مسئله فلسطین است، مقابله خواهد کرد. این جنایات نیز مانع از ادامه مقاومت ملت فلسطین نخواهد شد تا اینکه بتوانند کشور مستقلی با حاکمیت کامل به پایتختی قدس [شریف]تشکیل دهند».

هنیه با تأکید بر لزوم اعمال فشار علمای مسلمان به کشور‌های حامی اسرائیل برای توقف فوری و غیر مشروط این جنگ، خاطر نشان کرد: در زمینه‌های غذا، دارو، اسکان و بازگشایی کامل معابر به فریاد ملت ما برسید تا اینکه محاصره کاملا از بین برود و روند بازسازی آغاز شود.

این مقام حماس در پایان خواستار هم‌افزایی تلاش‌ها برای محاکمه اسرائیل و رسواسازی جنایاتش و منزوی کردن آن از نظر سیاسی و دیپلماسی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها